23 Februari 2012

Si SOTONG

hyE..selamat pagi..
Actually tak ade idea sangat nak up-date blog ni..tapi apa yang saya tahu semenjak dua menjak ni macam berat sgt bebanan yang kene di pikul..
Duit bulanan (socso) adik tak masuk lagi..pihak socso tak ada pun bagitahu benda tu kene update tiap tahun sehingga dia cukup umur 21 tahun.Disebabkan benda remeh macam ni semuanya tergendala..simpanan saya pun dah makin susut (tinggal berapa je..tu la pentingnya menyimpan).
Bila dah hantar form..esoknya adik saya dapat call kata isi borang tu salah.Padahal masa saya hantar ri tu siap tanya lagi ada apa kesilapan tak.? kalu ada sempat lagi nak betulkan..memanjang geleng n terus cop RECEIVE!! tak bengang.?
nak tak nak apply cuti n bawak adik g socso..Gerak hati mengatakan memang bulan ni pun duit tak masuk dan confirm masuk hujung bulan 3..aduh!! masak~
habis kene bebel orang socso tu dengan saya..Si mamat SOTONG mulut longkang tu siap cakap "apa masalahnya?..dah kami suruh isi..isi je la.." wah2..sedapnya mulut kau ye si SOTONG!!! dah bila orang ramai kata u all ni lebih banyak goyang kaki..marah!! tapi bila menjalankan tugas sambil lewa je..PELIK.!! kalu ikut hati kemarahan yang ada dah lama saya hentakkan je mamat SOTONG ni.
walaupun benda ni remeh tapi menyusahkan orang lain..dah la orang tua tak ada..nak harap adik beradik lain bukan boleh pun..nak tak nak saya jugak la yang kene berkorban.(bunyi macam terpaksa je kan.?..actually ikhlas dari hati)
Insya-ALLAH selagi mampu saya akan buat yang sebaik mugkin.Biarpun terpaksa berkorban nyawa demi dia.Cuma harap2 bila dia dah berjaya nanti dia tak lupakan saya.MAK..saya dah laksanakan tanggungjawap yang MAK amanahkan..Insya-ALLAH mudah2an semuanya berjalan dengan lancar.
AL-FATEHAH~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan jejak anda disini..