21 Mei 2014

Samsung Galaxy Tab 2 Plus Tak Boleh On

Assalamualaikum..

Nak di jadikan cerita semalam main candy crush sampai my tab aku weak. Actually bukan semalam je..sebelum-sebelum ni pun pernah kena jugak my tab weak. My tab dah bagi isyarat minta diisi tapi aku yang buat tak dengar..sebab tekun sangat melayan candy crush..alih-alih tengah main screen off...#padan muka kan! So..baru la sibuk nak charges..bila charges keluar lambang bateri tapi separuh pastu blank then ulang benda yang sama dan berlarutan dalam 1/2 jam jugak la.. so aku siap cuba try test tutup pasang tutup pasang suis..include tukar lokasi mengcharges hokeyyy tapi still sama..arrrggghhhh #geram
Dalam kepala otak ni fikir yang bukan-bukan dah, baru lagi takkan la dah buat hal (walaupun 2nd tpi kira barula jugak walaupun aku yang 2nd owner pakai tak sampai setahun)..jangan macam-macam..poket tengah nipis ni..yang ada pun untuk standby Holiday,Raya dan roadtax insuran..huuuu (kecing...kecing..kecing..*bunyi mesin cashier)
So ape lagi...aku ambik hp BB..misi meng"google" info atau tips mana tahu boleh membantu.
Then aku aku terbaca petua/tips dari blog ni dan Alhamdulillah..boleh on dan bila charges lambang bateri my tab seperti sedia kala. (Selamat duit aku..haha). So nak share jugak dengan uoll's yang pernah mengalami benda yang sama dengan aku. ^_^

Cara-cara :
Tekan button on dan volume serentak kat tepi tu selama 30 saat
In Sha Allah menyala seperti biasa.

Additional petua :
Untuk jaga charger tahan lama.
Bila dah sambung charger, jangan guna dulu gadget tu.kiranya bagila dia rehat dan fully charges. Then OFF suis baru cabut dari gadget.If Terus cabut from gadjet..gadget kota akan mengalami renjatan/kejutan dan menyebabkan ianya tidak tahan lama.

Selamat Mencuba!!!
Credit to Petua






1 ulasan:

Sila tinggalkan jejak anda disini..