31 Oktober 2012

Si Comot

Assalamualaikum,
Tetiba nak cerita pasal Si Comot ni.Walaupun di saat ceritanya ditulis Si Comot telah tiada.
Sedih sangat Si Comot sempat menikmati keselesaan selama beberapa hari menetap diteratak buruk aku kat kampung.
Seminggu lepas aku kembali ke Klang..aku dapat SMS dari kakak aku kat kampung.Si Comot dah tak ada katanya.Tiada tanda dia sakit atau ape ,
sebab pada waktu paginya Si Comot lincah bermain.
Sempat jugak aku snap gambar dia lepas daripada aku bawak dia balik
dan sampai je rumah terus aku mandikan dia.
Sebenarnya dah dua kali aku jumpa Si Comot ni merayau-rayau kat Pasar Basah Sabak Bernam.
Kali pertama aku jumpa tak dapat nak bawak balik sebab masa tu rumah pusaka arwah abah kat kampung masih kosong. Jadi aku lupa aje niat nak bawak dia balik tapi sempat bagi dia makan.
Dan aku ada berniat semoga TUHAN panjangkan usia anak kucing ni dan dipertemukan lagi. Keadaam masa aku jumpa kali pertama dan kedua masih sama COMOT! dan dia mengalami masalah mata yang agak kronik.Ada sedikit kurap kat telinganya.
Bila aku dipertemukan kembali untuk kali kedua ni tanpa berfikir panjang aku terus culik dan sumbat dia masuk dalam kereta. Mengiau-ngiau dia dalam kereta tu..habis di jelajahnya satu kereta. Kotor.? kotor kan boleh basuh..apa yang aku tahu masa tu aku nak selamatkan anak kucing ni aje.
Tapi tak sangka umurnya tak panjang..Semoga dia mendoakan untuk aku disana..amin
 Kenangan-kenangan besamanya :

Hari pertama : Lepas dimandikan

                                                       Hari Kedua : Masih sakit mata

   Tidur je keje dia lepas makan


Dia suka bermain dan suka tidur atas badan aku..rindu dengan gelagatnya yang manja dan lincah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan jejak anda disini..