19 September 2012

Bubur Homemade


Bahan-bahan:
Santan
Tepung Pulut
Sagu biji
Daun Pandan
Pewarna (ikut suka hati nak warna apa)
Sedikit garam
Gula

Agak-agak taw tak ape nama bubur ni.? hehe..tetiba teringin nak makan..so lepas balik keje terus masuk dapur..sebenarnya bila aku susah hati aku akan buat dua benda ni..1st aku baca yassin & solat sunat, 2nd aku akan mengabdikan diri kat dapur..apa lagi main masak-masakla..haha
Dulu arwah abah suka sangat makan bubur ni..aku belajar buat ni pun dari arwah abah. Dia suka order itu dan ini..dan aku la tukang masaknya..kalau aku tak tahu dia yang ajar.Lagi satu bab masak memasak ni sebenarnya dah sebati dalam diri aku seawal usia 15tahun lepas arwah mak aku meninggal.Semua kerja suri rumah yang tak berapa nak bertangga ni jadi tanggungjawap aku.Dari kemas rumah sampailah memasak semua aku yang kene buat.Kalau bakal mak mertua nak cuba try test suruh masak insyaallah lepas..haha..bakal la sangat..bayang-banyang pun tak nampak lagi.ekeke
Salah satu kenapa aku masak bubur ni ofcoze la sebab aku rindu dan susah hati.
Entahla..time cuti hari tu lepak kat kg relax je..tenang..jauh dari semua benda yang meyerabutkan minda dan kesibukkan ibu kota.
Ayat macam ramai sangat yang mencari!!..padahal sapa pun tak ada..>,<"
haha..tak payah nak buat muka sangat la..Eh..kalau rajin jom cuba try test buat desert ni..sangat sedap bila letak ice dan makan time cuaca tengah panas terik..fuhhh...sedddddapppppp~
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan jejak anda disini..