12 April 2012

CSL G10 vs SAMSUNG GALAXY Y PRO (GT-B5510)

CSL G10
Ni handphone aku yang dulu..full touchscreen..memang best cuma brand tu yang tak best..dan mejoritinya orang pandang sebelah mata je handphone aku tu..hekeleh~
(sebelah mata pun ada alarm azan taw..so bila aku terlupa tu kenkadang benda tu yang tolong ingatkan aku..alhamdulillah~)
Lagi satu masa aku beli tu ada tak aku mintak duit korang.? takde kan.? haha..kerek sehh..!~
so..ada aku kesah..haha.
Actually aku ada notebook jugak..tapi atas dasar terpaksa aku kene letgo demi adik kesayangan aku yang tengah belajar tu..Simpanan bukan ada sangat pun..sebab dari lepas sekolah sampai sekarang ni kat LKK je salary boleh tahan.Dulu kalau aku cakap pun korang mesti tak percaya.."tak percaya tapi ini terjadi"..uitt tetiba nak nyanyi plak..hukhuk.Gaji aku dulu bawah 1k je taw dalam Rm800..belum tolak EPF n SOCSO..sebab aku bukan ada apa-apa sijil or diploma bagai..SPM je tu pun 3kredit je yang lain-lain tu setakat C/D jer...tak kisahlah bukan rezeki aku nak belajar pandai walaupun masa tu aku dah cuba sedaya upaya.so nak tak nak aku belajar dari bawah..ambik pengalaman sampai la aku boleh demand gaji tinggi sikit..(tinggi ke.?)
Pasal laptop/notebook tu kalau ada rezeki lagi nanti beli la lain..huhu *sedih yang teramat sgt*

So tahun ni ada rezeki lebih .sikit..dan sebelum tak nampak kemana rezeki tu..(macam tak ikhlas je bunyinya..IKHLAS tu kan rahsia TUHAN) aku grab handphone samsung ni. Lagipun brand samsung sekarang kan tengah glamour..walaupun sebenarnya tak berapa penting untuk tukar gadget baru.Macam biasa sebelum beli tu aku "cuci mata" dulu dalam internet,handphone mana yang bagus dan niat kat hati nak cari yang boleh text button..tapi tak banyak pilihan la tup2 aku "TERJATUH HATI" dengan samsung galaxy y pro ni a.k.a GT-5510. Banyak jugak kedai aku cari model ni tapi aku balik kene marah dengan owner kedai tu dia cakap "aiyak..miss mana ada galaxy y pro..galaxy y adalah" compius jugak masa tu..jadi kene la tukar pilihan ambik galaxy y je..Time aku beli tu kebetulan ada Fair PC & smartphone dekat SACCMALL & PKNS.Sebenarnya masa tu aku cuti g buat passport kononnya.Dah alang-alang cuti tu apa lagi ukur jalan la..hahaha SACCMALL-PKNS.Memula tanya dekat depan SACCMALL tu aku dah pegang dan nak grab Galaxy y..So dah kata fair kan..aku pun tawar menawar la tapi takde la melampau sangat, (aku pun meniaga jugak taw) niat kat hati bonus kalau dapat lagi murah..alih2 boleh apek tu sound aku "miss..sini bukan pasar malam taw!" siap keluarkan samsung galaxy nite n tunjuk depan aku..perggghh..mulut longkang der! terus aku letak balik handphone tu..tarik kawan aku terus blah!(berani kan.?) peduli apa aku..hampehkelapa.com..dia ingat aku takde duit ke.? (memang dia tak taw la jalan ceritanya) Terus aku g PKNS tuju satu kedai ni dia offer samsung galaxy y ni murah..tengah pegang2 terpandang galaxy y pro ni plak..YES!!!..yang aku cari dan nak..terus tak cakap banyak keluar duit n bayar..haha.
Kalau ikutkan semua yang aku nak dapat..camera..notebook..hadphone..tapi salah satu tu aku terpaksa letgo dan yang menjadi mangsa adalah notebook..huhu


Samsung Galaxy Y Pro GT-B5510


Memang best guna handphone ni..boleh touchscreen n text button.Tapi yang tak bestnya..aku tak berapa pandai nak guna handphone canggih manggih ni,baru nak bertatih..di pendekkan cerita..semalam aku topup untuk maxis ni rm30 dan celcom rm10.Bila dah lepak2 kat rumah tu aku ada masuk whatsapp sat untuk edit profile.Pastu terus layan game angry bird.Tetiba terdetik kat hati nak check balance..nak taw tinggal berapa.???? rm10.02 je...Arrggghh..mase tu tensen sangat.
Takkan main game pun kene tolak kowt.?? Kalu whatsapp tu aku taw sekali send rm0.50 sebab aku dah cuba,try dan test..ChatOn konon..awat tak habaq kene tolak kredit.!! Untuk memuaskan hati aku..aku try lagi main game angry bird tu..pastu check balance balik..takde plak kene tolak..Haa' hatte menda ape yang membuatkan kredit aku kene tolak ni.? masih belum dapat jawapan..tunggu la aku terror guna~ :(
jaga-jaga..ada yang merhati(memerhati)..kehkehkeh (ambik ayat kiah propa sat)

4 ulasan:

  1. Jual tak phone ni ? Nak beli lah .. Hehe ^_^

    BalasPadam
  2. hehe..dah jual a.k.a bg kak my sister ^_^

    BalasPadam
  3. Lah baru nak beli dah jual .suka pakai anpon ni taip mesej senang.skang dah ada tapi rosak .mana nak lcd dia ye

    BalasPadam

Sila tinggalkan jejak anda disini..