20 Mac 2012

Tetiba Terkenang Kisah Lama

Pernahkah kamu mencintai seseorang sehingga kamu menangis kerananya? Pernahkah kamu mencintai si dia sehingga kamu tidak tidur, tidak dapat melelapkan mata walau sesaat? Mencintainya sedalam-dalam cinta, sehingga kamu rela melakukan apa saja?
(walau terseksa batin, jiwa dan raga kamu teruskan jua cinta kamu kepadanya!)
Bukankah lebih senang jika kita lupakan saja cinta itu? Bukankah lebih mudah jika kita mulakan sebuah percintaan baru dengan orang baru? Mengapakah awan mendung berarak hitam itu juga yang kita dambakan? Kesepian yang menusuk kalbu juga yang diimpikan?
Sesungguhnya berkata-kata adalah jauh lebih mudah dari melakukannya..kan?! pernah terfikir, bukan mudah untuk kamu menukar cinta.Bagai tiada lantai untuk mengertak,mula mengaku kalah pada sepasang mata yang sangat sukar untuk dipujuk rayu, apatah lagi memilikinya.
Hanya yang merasa kan mengerti betapa cintanya kamu pada si dia…walaupun Si dia mencintai orang lain…Cinta kamu ibarat semangat yang membara, melakukan apa sahaja demi kebahagiaannya. Namun cintanya tetap kepada yang lain…walaupun si dia tidak merasa betapa indahnya cinta kamu bak pelangi kepadanya..namun,Si dia tetap mencintai orang lain.Alangkah sedihnya kamu, walau selaut cinta kamu curahkan namun sekelumit tak kamu rasai balasannya. Si dia langsung tidak tersentuh dan tidak terasa akan menbaranya cinta kamu.
Bukan salahnya, tetapi salah kamu yang membiarkan diri alpa dengan kata manisnya,Mengapa kamu harus menaruh seribu harapan pada yang tak sudi? Mengapa kamu membiarkan diri terlamun cinta sepi? Bukankah hanya kesedihan yang pasti merobek hati?
Itulah cinta sejati tapi bukan cinta yang hakiki (cinta hakiki hanya pada yang SATU)…Cinta kamu ibarat mengejar mentari, walau hangat, walau bisa membakar diri, itulah yang diimpi…apa yang harus kamu lakukan bila berada dalam situasi ini.?
  • Berundur dan menikmati kesenangan tanpa kebahagiaan?
  • Hanya terus melayan saat manis, yang hanya berasaskan kebahagiaan sementara?
  • Atau terus berjuang, walau kekecewaan yang pasti menanti?
P/S: walaupun kamu memilih salah satu jawapan diatas apa yang kamu dapat tetap "KELUKAAN"


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan jejak anda disini..