08 Mac 2012

Kenapa TUHAN temukan kita dengan orang yang salah?

Memang sakit bila CINTA yang kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yang bernama KEKASIH,apatah lagi kita di buang begitu saja..tapi,itulah juga petanda yang terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang..

1) Memang ALLAH sengaja temukan kita dengan orang yang salah supaya apabila bertemu jodoh yang sebenar, masih ada rasa syukur kita pada ketentuan-NYA.

2) Memang ALLAH sengaja temukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik

3) Memang ALLAH sengaja temukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah mahkluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan  ALLAH.

4) Memang ALLAH sengaja temukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK khas untuk diri kita.

5) Memang ALLAH sengaja temukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita di masa hadapan.

6) Memang ALLAH sengaja temukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7) Memang ALLAH sengaja temukan kita dengan orang yang salah supaya kita menjadi MANUSIA yang hebat JIWANYA.

8) Memang ALLAH sengaja temukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9) Memang ALLAH sengaja temukan kita dengan orang yang salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yang pernah kecewa,menderita dan sengsara kerana CINTA,fahamilah bahawa kehidupan kita semakin sampai kepenghujungnya.
Hari esok pun kita sendiri tidak pasti samada menjadi milik kita atau tidak.Gapailah KEREDHAAN ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA dan meninggalkan larangan-NYA.
Percayalah sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hamba-NYA yang sentiasa menadah tangan meminta dan memohon penuh pengharapan hanya kepada-NYA.Wallahualam~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan jejak anda disini..